Femte dagen på sommarlovet och bloggen är uppe

Hej, det var länge sedan nu! Känner faktiskt för att börja blogga igen så idag startar jag bloggen igen haha. Jag vet inte riktigt hur länge det håller men vi kör som sagt :) hoppas att ni häääänger mee! 

Idag, 16/6 , femte dagen på sommarlovet har jag varit upptagen nästintill hela dagen. Därför tänkte  jag nu berätta för er vad jag har hittat på idag. 

Imorse gick jag upp kvart över åtta, dödstrött, och åt frukost. Jag snabbade mig sedan och gick en runda med hundarna på cirka 30 minuter innan jag gick ut i stallet. Då tog jag in fred och borstade honom innan en kiropraktor kom som skulle behandla Fred. Medans hon behandlade honom mockade jag boxarna. När hon var klar fick jag reda på att fred var väldigt låst i två leder (som jag inte kommer på namnet av just nu haha). Men den ena sitter iallafall i bogen och den andra i rumpan. När kiropraktorn åkt gick jag en runda med fred på 15 minuter.

Klockan 11 hämtade mormor upp mig och vi startade vår lilla roadtrip haha. Första stoppet var på Fridolfs konditori där vi delade på två mackor och drack te :) väldigt gott! 

Vårt andra stopp var Nissadalens golfbana, en liten golfbana mitt ute i ingen stans haha. Där spelade vi iaf 9 hål som gick hyfsat bra för mig. Det var väldigt jämt mellan mig o mormor men jag vann haha.
 När vi va klara där åkte vi vidare till Höganäs och gick på en outlet, ganska tråkigt. Eter den gick vi till ett varuhus där det fanns mycket fina saker. 
Nu var klockan runt fem och vi båda började bli väldigt hungriga. Därför åkte vi ner till hamnen och hittade en mysig resturang. Där åt vi varsin varmrökt lax med potatis och romsås. Så fruktansvärt gott!! 
Efter maten gick vi lite vid hamnen i det fina vädret innan vi satte oss i bilen och åkte hem. Runt halv åtta var vi hemma igen och efter det har jag knappt gjort någonting. Nu är klockan snart tolv och jag är väldigt trött. Det har varit en lång men väldigt rolig dag :) 
Här kommer några bilder som är tagna under dagen 







Kommentera här: